2009-09-03

Matchigt!


För ett tag sen köpte jag ett armband på second hand som jag är barnsligt förtjust i. Eftersom jag tycker det är väldigt roligt att matcha var jag ju bara tvungen att göra en ring till det!
Så här ser armbandet ut (det längst till höger på armen):



Och så här blev ringen!




För att göra en sån här ring använder du samma teknik som i det här inlägget och mönsterpapper att skriva ut (det är till stor hjälp om man vill rita egna mönster), hittar du här! Om du inte har en skrivare kan du alltid spara ner mönsterarket som bild och sen rita in ditt mönster i Photoshop eller Paint och pärla framför datorn.

Lycka till!

4 kommentarer:

Linn sa...

Oj vad fin! Jag ska verkligen försöka ge mig på detta nu :) Tack för inspirationen! Sen tänkte jag kolla om det är ok att jag använder bilden för att länga till er blogg från min? Skriver ganska mycket om inspiration :)

SneakerKitten sa...

Hej Linn! Vad roligt att du blev inspirerad av vår blogg! :) Det går bra att låna bilden, lämna gärna en ny kommentar med länk till inlägget här sen (jag kom inte in på din blogg nu när jag klickade på ditt namn - vet inte om det var fellänkat eller om metro låg nere precis då bara)! Vore jättekul att se. :)

Anonym sa...

Hej! Jag fick ju länken till er blogg när jag beökte affären igår fredag. O nu är jag här. Feedback ville du ha: Den här instruktionen på Peyotering är extremt tydlig och pedagogisk! Tror jag ska göra en ring med hjärta nu. Och den guldsvarta är snygg, det såg jag igår för du hade den på dej. :-) Malin

SneakerKitten sa...

Vad kul att du tittade in här! Och tusen tack för feedback, som sagt blir man väldigt lätt "hemmablind" när man gör sånt här. :)
Lycka till med peyotandet (ringarna kan man verkligen göra tusen stycken av utan att tröttna - jag har tappat räkningen på hur många jag har själv)!

/ Anna